1. Балалар жасөспірім шағында өз ата-аналарының өмірін бағалай бастайды. Жасөспірімдер, әсіресе қыздар, мінез-құлықтарын, қылықтарын, аналар мен әкелерінің, мұғалімдердің, таныстарының сыртқы келбетін талқылайды. Және үнемі салыстырады. Қандай да бір сәтте бұл салыстырудың нәтижесі сіздің ұлыңызбен немесе қызыңызбен қарым-қатынасыңызға әсер етеді. Ол сіз үшін жағымды және жағымсыз болуы мүмкін. Сондықтан, егер балшыққа батқыларыңыз келмесе, бұл бағалауға мүмкіндігінше ертерек дайындалыңыз.
  2. Сіздің баламен қарым-қатынастарыңыздың ең бастысы – өзара түсіністік. Оны орнату үшін, Сіз ықыласыңызды және ренішіңізді жасыруыңыз керек. Баланың сол кездегі ниетіне қарайлап, сондай-ақ оларға әрдайым қарсы тұруға болмайды.  Бірақ егер сіз ұлыңыздың немесе қызыңыздың қалауларын орындау мүмкін емес немесе қажет емес деп санамасаңыз, неге екенін түсіндіру керек. Жалпы, балалармен көбірек сөйлесіңіз, өз жұмысыңыз туралы айтыңыз, олармен олардың істерін, ойыншық немесе оқу істерін талқылаңыз, олардың қызығушылықтары  мен қамқорлықтарын, достарын және мұғалімдерін біліңіз. Балалар сіз кез келген жағдайда сіздің кеңесіңіз бен көмегіңізге жүгіне алатындығын, оларды жақсы көретіндеріңізді сезінуі керек. Бұл олардың күлкіге қалудан және елемеуден қорықпайтындығын білдіреді. Балалардың өз-өзіне, өз күштеріне деген сенімін, тіпті белгілі бір кемшіліктерде де (әрқайсысында бар) өздерінің даусыз қадір-қасиеті бар екендігіне қолдау көрсетіңіз. Ата – аналардың басты нысаны – балада сенімділік ұстанымын қалыптастыру: «барлығы маған байланысты, мендегі сәтсіздіктің немесе жетістіктің себебі. Мен көп нәрсеге қол жеткізе аламын, егер өзімді өзгертсем, бәрін өзгерте аламын».Тәрбие процесінде конфронтацияға, тәрбиешінің тәрбиеленушімен күресуіне, күштер мен ұстанымдарға қарсы тұруға жол берілмейді. Тәрбиешінің тәрбиеленушінің тағдырына деген ынтасы мен ынтасы ғана оң нәтиже береді.
  3. Таңқалдырыңыз - есте қалады! Күтпеген және күшті әсер еткен адам қызықты және беделді бола алады. Ересек баланы не қызықтырады? Күш-бірақ зорлық емес. Білім - еске түсіріңіз, мысалы, баларардағы "неге?"мәңгілік . Олардың қандай да үлесіне түсінікті және қалай толық жауап бере алдыңыз?. Ақыл - жасөспірімдердің оны бағалау мүмкіндігінен пайда болады. Іскерліктер-әкем шаңғымен сырғанай алады, теледидар жөндеп, машина жүргізе алады... Ал анам сурет салады, дәмді бәліш дайындайды, ертегі айтады... Сыртқы түрі-оны қыздар бағалайды. Ата-аналардың өмірі, олардың әдеттері, көзқарастары балаға көп әсер етеді. Жасөспірімдер үшін Сіздің табысыңыз да маңызды. Егер сіз осы салада бәсекеге қабілетті болсаңыз, сіздің өсіп келе жатқан балаңыз сізді осы мәселенің алдына қоятындығын алдын ала ойланыңыз.
  4. Сіз балаңыздың мықты және сау болуын қалайсыз ба? Сонда өзіңіз үйреніп, оны өз ағзаңыз туралы, денсаулықты сақтау және нығайту тәсілдері туралы білім негіздерін үйретіңіз. Бұл сіз дәрігердің арсеналын меңгеруге және түрлі дәрі-дәрмектерді тағайындауға тиіс дегенді білдірмейді. Дәрі-дәрмектер-ағзаның өзі жеңе алмайтын жағдайларда ғана" жедел жәрдем". Тиссо: "қозғалыс өзінің іс-әрекеті бойынша барлық дәрі-дәрмектерді ауыстыра алады, бірақ әлемнің барлық емдеу құралдары қозғалыс әрекетін алмастыра алмайды" деп мәлімдеген. Ең бастысы-денені жүктемелермен, ең алдымен физикалық күшпен күресуге үйрету, өйткені олар тек бұлшық еттерін ғана емес, сонымен қатар барлық өмірлік маңызды жүйелерді жаттықтырады. Бұл еңбек аз және тұрақты, бірақ адамға "бұлшықеттік қуаныш сезімі" беріледі, бұл сезім жүз жыл бұрын ұлы дәрігер мен педагог  П.Ф. Лесгафт атаған. Әрине, физикалық және басқа да жүктемелер баланың жас ерекшеліктеріне сәйкес болуы тиіс. Айтпақшы, тек қана дене жаттығулары, соның ішінде дене шынықтыру сабақтарында партаның артындағы көп сағаттық орындықтың зиянын жұмсарту мүмкін. Сондықтан баланы дене шынықтырудан босатуға асықпаңыз. Бұл тіпті қиын мектеп өмірінде уақытша жеңілдік әкелмейді. Тіпті созылмалы ауру болса да (және одан да көп!), ол тек арнайы бағдарлама бойынша дене шынықтырумен айналысуы қажет. Баланың түсінуі қажет: денсаулықсыз бақыт болмайды.
  5. Сіз  аптасына балалармен қанша уақыт өткізесіз? Әлеуметтік сауалнамалардың мәліметтері бойынша, ересектердің көпшілігі, аптасына балаларға орта есеппен 1,5 сағат қана арнайды! Осы жерге жан-тәнімен сөйлесуді, театрға және табиғатқа баруды, кітап оқуды және басқа да жалпы істерді қалай жазуға болады? Әрине, бұл кінә емес, отбасының бюджетін толтыру үшін күні бойы жұмыс істеуге ата-аналардың көпшілігі мәжбүр. Бірақ балалар өздері ұсынбауы керек. Тәрбие мәселелерінің бір бөлігін өзіне алуға қабілетті әжелер мен аталар болса жақсы. Ал егер олар болмаса ше? Сіздің балаңыз оқудан және сабақ дайындаудан бос уақытта немен айналысатынын ойлаңыз. Спорттық үйірмелер (жаттықтырушымен сөйлесуді ұмытпаңыз) тек уақытты ғана емес, денсаулықты нығайтуға көмектеседі және қимыл-қозғалыс дағдыларын дамытады. Балалар шығармашылық үйінде тігуді, ұшақтар салуды, өлеңдер жазуды үйренеді. Балада сабақ таңдау еркіндігі болсын, бірақ ол: жалқаулық пен іш пысарлыққа уақыттың жоқ екендігін нақты білуі керек.
  6. Өзіңіздің және баланың денсаулығын сақтаңыздар, онымен бірге спортпен шұғылдануды үйреніңіз, демалысқа шығыңыз, жорыққа барыңыз. Бала орманнан оралған соң, бірге саңырауқұлақтар жинағанын, қалташадан табылған қара нанның сынғанын, жағылған алауда қуырылған шұжықшадан  қандай қуаныш сезеді. Ал гаражда әкесімен бірге көлікті жөндеу үшін өткізілген күн бала саябақта аттракционда сырғанаудан гөрі маңызды мереке болып көрінеді.  Балаға қызықты болған сәттерді жіберіп алмаңыз. Сол сияқты үй істеріне қатысты. Кішкентай ыдысты жуу, картопты тазалау, анасымен тәтті пирог пісіру. Бұл да сөйлесу, айту, тыңдау мүмкіндігі. Бұл сәттерді жіберіп алсаңыз – қолын білдіруден баланы «қорғасаңыз», барлық көмекшіден мәңілікке айрылғаныңыз.
  7. Ересектердің балалармен кейбір тақырыптарға сөйлесуден аулақ болу ниеті оларды бұл тақырыптар тыйым салынған деп ойлауға үйретеді.  Жалтарған немесе бұрмаланған ақпарат балаларда негізсіз үрей туғызады. Сонымен қатар, балаларға олар сұрамайтын ақпаратты беру керек емес, ол туралы әлі эмоционалды түрде шеше алмайтын, оны ойлауға дайын емес. Ең жақсы нұсқа-балалардың сұрақтарына қарапайым және тікелей жауап беру. Сондықтан ата – аналардың өзі де жан-жақты дамуы керек-тек өз мамандығы саласында ғана емес, сонымен қатар саясат, өнер, жалпы мәдениет саласында да, балалар үшін адамгершілік үлгісі, адамгершілік қасиеті мен құндылықтарының иесі болу үшін.
  8. Жасөспірімдерді психологиялық проблемалардан артық қорғамаңыз (тіпті егер бақытсыздық болса да, кімнің ауруы немесе өмірден кетуі болса-бұл жаныңды шынықтырады және оны ашуландырады), сондай – ақ материалдық (бұл шығу табуға үйретеді). Жасөспірімге оң және теріс эмоциялар қажет. Баланың табысты дамуы үшін оған бірдеңе бас тарту, оның қалауын шектеу, сол арқылы болашақта осындай жағдайларды жеңуге дайындау пайдалы. Дәл осы қиындықтарды жеңе білу жасөспірімге жеке тұлға ретінде қалыптасуына көмектеседі. Ересек адамның рөлі, ең алдымен, балаға ересек болуға көмектесу, яғни оны одан қашу емес, шындыққа қарсы тұруға үйрету. Баланы шынайы әлемнен қорқыта отырып, тіпті ең ізгі ниетпен де, ата-аналар оны өмірлік тәжірибе алу, өз жолын табу мүмкіндігінен айырады. Ешқашан балаға өтірік айтпаңыз, тіпті оның ең жақсы сенімдері мен оның тыныштығы мен әл-ауқатының қамын ойлайтынына қарамастан. Балалар кез келген жағдайда өтірікті сезінеді. Ал бір рет алдаған адамға сенім күтуге тура келмейді.
  9. Егер сіз тәрбиеде қателіктер жіберіп үлгерсеңіз, ол одан да қиын болады.  Бірақ егер балаңыздың ең болмағанда тамшы жақсылығын анықтасаңыз және одан кейін тәрбие процесінде осы жақсыға сүйенсеңіз, онда оның жанының кілтін алып, жақсы нәтижелерге қол жеткізесіз. Осындай қарапайым және кең кеңестерді тәрбиешілерге ескі педагогикалық басшыларда кездестіруге болады. Дана педагогтар, тіпті нашар тәрбиеленуші адамда барлық басқаларды қалыптастыруда тұрақты табыстарға қол жеткізуге болатын оң қасиеттерді табандылықпен іздейді.
  10. Егер Сіз дұрыс емес екенін түсінсеңіз, ұлыңыздың немесе қызыңыздың қандай да бір маңызды мәселелі пікірлеріне немқұрайлы қарамаңыз, алдымен өзіңізге, содан кейін балаға да мойындаудан қорықпаңыз. Және бұл қатені қайтадан қайталамауға тырысыңыз. Сенім жоғалту оңай, оны қалпына келтіру ұзақ және қиын.
gos zakup kazҰлттық білім беру деректер қорыegovbilimland logotip