1. Жасөспіріммен отбасындағы өмір рөлдерді ауыстырумен жұптық биге ұқсайды. Сіз бірде жүргізуші рөлінде, бірде жетекші рөлінде, бірде беделді рөлінде, қазіргі жастар субкультурасында ештеңе түсінбейтін «шәйнек» рөлінде ойнайсыз. Бұл рөлдер-маскалар емес (ең бастысы — ештеңе «ойнау» емес), ал ата-ананың үнемі өзгеріп тұратын жағдай мен көңіл-күйге бейімделуге нақты дайындығы, өз баласының пікірлері мен көзқарастарына қатысты икемді ұстаным және басқа жеке тұлғаға құрмет.
  2. Сіз «ата-аналардың еңсерілмейтін беделі» кезеңі ешқашан қайтарылмайтынын мойындауға тура келеді, сондықтан командалау мен басқаруды тоқтатыңыз. Бұл-кез келген жасөспіріммен өзара қарым-қатынастың мүлдем жеңіліс стратегиясы. Бұрынғы беделге қайта «лайық» болуға тырысыңыз. Бұл жолда балалар абстрактілі сөздер мен декларацияларға сенбейтінін басшылыққа алу қажет, ол сіздің іс-әрекеттеріңізді, стратегияларыңызды, мәртебелеріңізді талдайды.
  3. Баланы тыңдауға ғана емес, оның реакцияларын бақылауға тырысыңыз. Кейде оның позасы, қимылдары және мимикасы әдеттегі вербалды (ауызша) жасөспірімдер наразылығынан гөрі оның жағдайы туралы жақсы айтады. Өзіңізге сұрақ қойыңыз: «Неге ол дұрыс жауап бермейді?», «Мен қарсыласуды қою үшін не істей аламын?». Сеніңіз, ол күресуге келмейді, ол түсінгісі келеді және сізді оған еруге шақырады.
  4. «Тәрбиелік әсердің» нақты нәтижесін жоспарламаңыз және оған сүйенбеңіз. Ол бәрібір басқаша болады. Өйткені бұл жұп өзара қарым-қатынас биі (1-тармақты қараңыз). Сіз бір нәрсені ойладыңыз, ал мүлдем басқаша болды-қуаныңыз. Сіздің балаңыз сізді тағы бір стереотиптен құтқарады. Осылайша, ол сіздің жеке өсуіңізге ықпал етеді.
  5. Есіңізде болсын, жасөспірімдер арасындағы ерекшеліктердің бірі тәуекелге деген қажеттілік болып табылады, кейде өзін-өзі ақтамау, өзін-өзі бекітуге ниеттену. Егер сіз әлі үйренбесеңіз, уақыт келді. Баламен бірге тәуекелге қорықпаңыз, бірақ өз аумағында. Қаншалықты талапты және тапқыр болсаңыз, балаңызбен өзара әрекеттесудің жаңа тәсілдерін қолдануға дайын боласыз. Ең бастысы, жасөспірім сіздің тапқырлығыңызға таңқалатындай етіп жасау.
  6. Юмор сезімін сақтап, балаға оптимизмінің ең аз бөлігін беруге тырысыңыз. Өйткені, онымен болған барлық физикалық және рухани өзгерістерді жасөспірім өте қайғылы қабылдайды. Егер сіз де балалар проблемаларын талдау мен талдауда және оларды шешу келешегін талқылай бастасаңыз, онда үйдің жағдайы үздіксіз өндірістік кеңеске ұқсайды. Жағдайды жақсы көру үшін одан шығып, әзіл-сықақ үлесімен оны көруге тырысыңыз. Жақсырақ жеңіл және оптимистік позициялар «Үлкен қашықтықта көрінеді». Жасөспірімнің эмоцияларымен әзілдеудің қажеті жоқ, жағдайды келемеждеу әлдеқайда тиімді. Әзіл жағдайды жеңілдетуге көмектеседі.
  7. Сізге бұқаралық ақпарат құралдары мен әдебиеттен келіп түскен ақпаратты жасөспірімдер мәселесі бойынша «сүзуге» тырысыңыз. Біріншіден, ол талдау тереңдігі тұрғысынан идеалдан алыс. Екіншіден, соңғы жылдары «қорқыныш» жарияланымдары жақсы болды. Сіз оқыған барлық нәрсе сіздің балаңызға қатысты емес деп сеніңіз.  Оған оқылғанды қалай өлшеп көріңіз және сіз «костюм» әрдайым дұрыс емес екенін көресіз.  Жасөспірімдермен болған барлық "қорқыныштар" емес, міндетті түрде балаңызбен болуы керек.
  8. Сіздің отбасыңызда бар отбасылық құндылықтар мен дәстүрлер туралы есте түсіріңіз. Бұл жол жүктің сіз бен балаңызға ортақ болғанын, ал айқын су әлімі өтетін жерде талдаңыз. Бұл «Жақсы деген не және жаман деген не?» деген екі көзқарасты саралау және салыстыру болады. Моральдық-адамгершілік және этикалық құндылықтарды механикалық түрде беруге болмайды, ал оның үстіне таңып байлауға болмайды, олар қалыптасады және балалық шақта өзінше қалыптасады немесе бөтен болып қалады. Егер сіз үшін маңызды құндылықтық бағдарлар бала үшін басқалардың тізімінде болса, басыңызға ұрып «араласуға» болмайды. Қандай да бір САПАНЫҢ немесе қасиеттің артықшылықтарын қалай көрсету және сендіру туралы айтып және декларациялауға емес, ойланыңыз. Сіз баладан не үйренгеніңізді талдай аласыз.
  9. Жасөспірімнің басты ұмтылысының бірі-дербестікке ұмтылу. Бірақ дербестік өзі үшін және отбасы өмірі үшін толық жауапкершілікті болжайды. Негізгі мәселе-жасөспірім өзіне пайдалы жерде ғана жауапкершілікке ұмтылады. Сіздің міндетіңіз онымен және басқа да "аз тиімді" салаларда өз жауапкершілігіңізді бөлісуді үйрену. Сіз оған оның өмірінде және отбасы өмірінде болып жатқан барлық нәрсенің тек сіздің немесе сіздің кінәңыздың арқасында ғана емес, сонымен қатар оның іс-әрекетіне қарамастан де болатынын түсінуіңіз қажет.
  10. Жасөспірім саз емес, сіз мүсінші емессіз. Өкінішке орай, Сізге нақты ұл немесе қыздан сіздің барлық ұмтылыстарыңызды, армандарыңызды, қиялдарыңызды және амбицияларыңызды іске асыратын «мінсіз» баланың мүсінін жасау күшінде емес. Оның «Мінсіз Мені» мүлдем басқа. Сіздің мақсатыңыз-оның нақты ұмтылыстары мен мақсаттарынан шыға отырып, өзгеруге және өсуге көмектесу.
  11. Балаға оның мақсаттарына нақты қадам жасауға көмектесіңіз. Бұл-өзін-өзі анықтау үшін өте маңызды. Жасөспірімдік жаста мақсаттары Ғаламдық, ал мүмкіндіктер аз ғана артта қалғандықтан, оның «Мінсіздігі» сондай-ақ толымсыз туралы арман саласында қалуы мүмкін. Балаға өз күшіне сенуге көмектесіңіз, егер қажет болса, нәтижеге қол жеткізу стратегиясын бірге әзірлеңіз. Есіңізде болсын, мұндай жұмыста жетекші рөл және ол үшін жауапкершілік оған тиесілі, сіз баланың сұранысы бойынша өз тәжірибесімен бөлісуге қабілетті «ақсақал» ғана.
  12. Жасөспірімдер кезеңі-бұл баланың өміріндегі өзгерістердің қарқынды кезеңі, ол оны толығымен сіңіреді. Жасөспірімге өмірдің үздіксіздігін және өзгерістердің үздіксіздігін және өзін-өзі дамуды сезінуге мүмкіндік беріңіз, ал бұл кезең тек тағы бір ғана, мүмкін, ең күрделі және нақты, ересек өмірге қадам. Балалардың өмірлік тәжірибесі (өткен), қарқынды өзгерістер (қазіргі) және өзін-өзі анықтау (болашақ) арасындағы қарым-қатынасты және өзара қарым-қатынасты көрсетіңіз, себебі өмірлік сценарий-бұл барлық компоненттерді біріктіретін нәтиже.
  13. Баланы өз қателіктерінен қорықпауға және оларға келесі талдау жасау үшін ең жағымды емес тәжірибе ретінде қарауға үйретіңіз. Қарапайым: «Ештеңе жасамайтын адам ғана қателеспейді» мұны түсінуге көмектеседі.  «Құлау мен ұшып көтерілу» тәжірибесін өз өмірінен және бала үшін маңызды басқа адамдардың өмірінен мысалдарда көрсеткен жөн, ол үнемі сөйлесіп, шексіз "оның ұшуын талдау"емес.
  14. Жасөспірімнің назарын кез-келген адамға ішкі қарама-қайшы, бір мағыналы емес, тілектер мен мінез-құлық уәждерінің қақтығысы тән екендігіне назар аударыңыз. Жақсылық/зұлымдық, сәтсіз/жеңімпаз, еркіндік/тәуелділік, ерік/еріксіздік, шындық/өтірік және т.б. ұғымдары. Сол кезде олармен күресу оңай, өйткені бірегей және жеке мәселелерден олар әмбебап дәрежеге өтеді. «Бұл арқылы барлығы өтеді» позициясы «Мен осындай ретсіз» позициясына қарағанда әлдеқайда осал және неғұрлым қорғалған.
  15. Өзін-өзі тану-кез келген ойлайтын және сезетін адамның жасы мен мәртебесіне қарамастан, оның айрықша құзіреті. Бұл сезімге және эмоцияға байланысты, алғаш пайда болған-бұл тек бастапқы нүкте, осы борышқа, күрделі, бірақ осындай қызықты жолға есептеу нүктесі.                                                                                                      

Сәттілік тілейміз!

gos zakup kazҰлттық білім беру деректер қорыegovbilimland logotip
 kazteleradio egov semya kaz